Fritz på utflykt !!

Så var det daxs igen för den årliga vaccinationen för missarna. Fritz stod först på tur och hade tid hos veterinären kl 10. För att vara säker på att han skulle befinna sig i huset lagom till avfärd så stängde jag kattluckan vid midnatt. Detta var något förbryllande för missarna som slog på luckan som vanligt men inget hände. Morgan som är en enveten katt fortsatte slå men la till ett ökat tempo. Honom hivade jag ut genom ytter dörren.

Fritz fann sig i situationen och låg hos mig hela natten. På morgonen satt han sig demonstrativt vid dörren och befallde mig att öppna. Jag fick muta med lite godis för att hålla honom på gott humör. Han avreagerade sig på Morgan genom att fnysa högt åt honom så fort han fick syn på honom. Morgan blinkade och fattade inte vad problemet var.




Efter tre försök och två smitningar lyckades jag få in Fritz i kattburen. Färden till Fyrfota tyckte Fritz inte om. Jag förklarade för honom att man måste åka till doktorn en gång om året så är det bara. Men det är inte lätt att resonera med en upprörd tre åring. Han jamade konstant och provade olika taktik allt från ynkligt jamande till mer bas röst. Inget hjälpte.

Väl framme satte jag buren på undersökningsbordet och öppnade luckan. Fritz tittade ut och kollade runt lite. När veterinären kom in så hoppade han upp på bordet igen och ville in i sin bur. Han lämnade efter sig spår av svettiga tassar och veterinären förklarade att detta gillade han inte.. No shit.

Fritz hade lite tandsten som vi ska hålla under uppsikt. Hjärta och lungor lät bra. Han vägde 4,7 kg. Och tillsist fick han en spruta mot kattsnuva och kattpest.


Kommentarer
Postat av: ullen

4,7 kg. Shit en bjässe. Jag måste oxå vaccinera katten. Grakland låter ju så himla underbart. Nu e det larm... bye...

2008-08-29 @ 19:50:05
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Karin (ullens lillsis)

Fritz är ju superfin! Jag drömmer om en bonnkatt.. gärna en helgrå.. men gröna ögon! Grattis till graviditeten förresten! :D

2008-08-30 @ 16:10:20
Postat av: ullen

Way to go Anna! Shysst bakgrund! Har ju fått klämm på detta jöö.

2008-08-31 @ 07:59:20
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0