Kiani Beach Resort

Torsdagen den 4:e september åker jag och pappsen på en veckas restresa till Chania. Helt underbart !


Snabbfakta Grekland
Flygtid: ca 3 h 54 min
Avstånd: 2720 km
Tidszon: GMT +2.0
Nationaldag: 25/3 (Independence Day)
Befolkning: 10 miljoner
Högsta punkt: Mount Olympus, 2917 m
Lägsta punkt: Mediterranean Sea, 0 m
BNP per capita: $19000
Huvudstad: Aten
 
Vädret just nu

Temperatur: 31° C

Vind: 4 m/s nordöst

Uppdaterat: 10:50 UTC


I vackra Kalives på Chania-kusten ligger vårt nya och mycket fina SunGarden-hotell Kiani Beach Resort.

Kalives är en vacker pärla i gröna omgivningar, med tre floder som flyter fram och mynnar ut i havet. Här är tempot lugnt, gatorna smala och bebyggelsen charmig. Fina stränder och turkosblått vatten lockar till långa sol- och baddagar, och när du blir sugen på något gott finns det flera tavernor, barer och kaféer att välja mellan. Vill du se mer av ön – hyr en bil! Chania-kusten är full av små härliga badorter att stanna till på, och väljer du en längre färd kan vi garantera dig en mängd fina upplevelser.
Mmm vad det ser härligt ut. Hotellet ligger precis vid havet så jag kan glömma saker på rummet och bara gå och hämta och sen lägga mig i solen igen.





Kommentarer
Postat av: Isabell

till Chania ska jag också snart, åker vecka 34 ;)

2010-08-09 @ 00:19:31
URL: http://issvensson.blogg.se/
Postat av: Petra Ahlsten

Tycker mycket om det du skrivit! Skojigt att se lite schyssta grejer och inte endast det generella grejerna som man kan se om varje dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0