Föräldralivet glider vidare...



 

Lilla Clara/Grodan/Skrottan håller oss sysselsatta må jag säga. Hon är snäll för det mesta men har lite synpunkter på tillvaron då och då. Hon uppskattade inte att jag åt chili con carne då sa hon ifrån ordentligt och höll pappa Claes uppe hela natten med blöjbyte varannan timma. Claes var alldeles stel i blicken till slut (stackarn, haha... ). I dag var vi nere på Boda sopstation med en släpkärra skräp- förhoppningsvis den sista för en tid framöver-  och Clara var naturligtvis med och satt och sov i sin bilbarnstol. Det festliga är att då hon sträcker på sig så åker hennes mössa ned över ögonen och då gör hon de mest lustiga grimaser eller "trynen" som Claes kallar dem. Faktiskt så lyckades hon vid ett tillfälle få till en grimas som gjorde att hon starkt påminde om den lilla gula tomten i Eniro-reklamen. Claes tyckte det var hejdlöst roligt och skrockade förtjust och jag får väl erkänna att jag tyckte det var ganska roligt också... Snäll och go' är hon i alla fall, Lilltjejen och hon har sovit själv i sin säng ett par nätter. I natt fick hon dock sova i vår säng för en sån resa som vi hade senast hade vi bara inte orkat med. Katterna Fritz & Morgan har börjat vänja sig vid henne nu och Morgan vågade sig ända fram för en sniff idag, men han pilade snabbt iväg, men i brådskan såg han inte Fritz som satt och slickade utan vara nära att krocka med honom och Fritz passade så klart på att ge lillbrorsan ett tjuvnyp.
BVC-sköterskan var här och gjorde ett hembesök redan kl 10 på morgonen det var inte helt lätt att gå upp ur den varma sängen för att duscha och klä sig.  Favorit byxorna som jag haft de senaste sex månaderna åkte på igen tillsammans med en Ramones T-shirt. Jag konstaterar mycket belåtet att mina ben ser riktigt slanka ut. Jag har helt enkelt kissat ut 15 kg vätska på 10 dagar.  Helt underbart.
BVC-Sköterskan informerade lite allmänt och gjorde en nakenvikt på Clara. Hon vägde 3170g och har ökat i vikt, skönt. Hon gillade inte att bli avklädd som vi redan vet och kissade i ren protest ner vågen.

Kommentarer
Postat av: Ullen

Härligt att ni mår så bra. Den stela blicken känner jag igen...

2008-12-17 @ 07:53:23
Postat av: Anethe

Skönt att er lilla tjej är så snäll och go. De växer så himla fort så ta vara på all tid... vår lille André är nu över 5 månader och tiden har bara sprungit förbi. Känns som i går vi kom hem från BB och nu kan han helt plötsligt sitta själv.

2008-12-21 @ 12:17:59
URL: http://anethe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0