Bestulen !

Vilket höstväder regn på tvärsarn ! Hade tid hos barnmorskan i dag kl 10.  Lite tätare kontroller nu det sista. Proverna var bra ingen UVI skönt, blodtryck och hjärtljuden hos Bebben var bra. Efteråt gick jag in i en affär på allégatan för att handla. Vid entrén fanns det ett paraplyställ. Jag ställde mitt paraply där och uträttade mitt ärende. När jag skulle gå så var paraplyet borta. Före mig hade det varit tre typer som min far skulle uttryckt det och köpt gigg. - Näe sa jag högt till kvinnan i butiken de tog fasen mitt paraply gud vad fräckt. Kvinnan berättade att hennes syster hade blivit av med sitt paraply på samma sätt igår och misstänkte då  ”typerna”. Vi  tittade ut ur affären och såg att de gick och ställde sig i en busskur lite längre bort. Där hade jag lite tur för hade de fortsatt att gå så är jag ju inte iform att springa ikapp någon. Kvinnan peppade mig då jag först tvekade och tänkte att ja ja det är som det är.  Jag kände hur mina graviditetshormoner samlade sig när jag med bestämd vaggande gång drog mig mot busshållsplatsen. Väl framme tittade jag på honom med skarp blick. Sen skällde jag på honom och sa med hög röst, - Du har tagit mitt paraply stjäla från en stackars gravid kvinna skäms på dig. Det stod lite folk i busskuren och alla tittade mycket ogillande på honom. Förlåt sa han och jag sa nu får du skärpa till dig. Sen vände jag på klacken och vaggade sakta därifrån rätt nöjd faktiskt.


Kommentarer
Postat av: AnnaL

Du är en tuffing... Heja Anna

2008-11-18 @ 16:25:56
Postat av: Anonym

Jaaa Anna dessa hormoner! De skulle man kunna ha i en liten ask opch kunna plocka fram, svälja när man helst behöver dem. Hejja!

2008-11-18 @ 20:04:39
Postat av: Malin

Go girl!! Vilken girl power! Han kommer nog inte göra om det... Du gav väl honom värsta "Ingemar Nejderås" blicken kan jag tro! ;) Kram

2008-11-18 @ 20:57:10
Postat av: Claes

Det är min Anna det!!



hahaha.... Fan va bra gjort. Bedrövligt att såna typer tillåts stryka omkring bland hederligt folk.

2008-11-19 @ 09:11:49
Postat av: Linnéa

Fick du tillbaka paraplyt då? :)

2008-11-19 @ 12:39:17
URL: http://rikku.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Linnéa

Skriver här också...



Bra gjort! =)

2008-11-19 @ 19:44:00
URL: http://rikku.zoomin.se/blogg.html
Postat av: mia

Du är ju bara så himla bra!!! kram Mia

2008-11-20 @ 09:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0