Kakling

Efter diverse olika lager av fuktspärrar och annat mög var det äntligen dags för det roliga arbetet kakling. Claes som var ledig i Fredags spillde ingen tid. Tidigt på morgonen  gick han upp för att fundera ut den bästa konstruktionen. Det  var en hel del att ta hänsyn till. Golvet har ett fall, väggarna är inte raka, knepiga hörn och diverse rör som sticker ut här och där.



Jag  satt på en pall och langade kakel till Claes och klippte till trasor. Eftersom min mage hindrar mig från att hjälpa till så försökte jag att vara ett gott sällskap och i bästa Ernst anda skapa en god atmosfär. När det var dags att blanda mer fix så tvättade jag kakelplattorna rena. Men som ni förstår så stod Claes min  händiga man för det stora arbetet.





Det är ju en hel del arbete kvar men vi har kommit en bra bit på vägen.

Kommentarer
Postat av: Karin (Ullens syrra)

Va duktiga ni är som gör allt själva! Vi skall också göra om badrummet.. men vi får ha hantverkare här.. Lite dyrare. Visa gärna bild på det färdiga resultatet sen! (och gärna på resterande huset också.. Ulle berättade att ni gjort om endel..) KRAM

2008-11-03 @ 23:51:00
Postat av: Maud

hejsan, kikar runt bland bloggarna och kom nu hit. Va mysigt me bebismagen...de va längesen för mig minste e 17 nu..Ha de så bra och njut av tiden som gravid, det saknar man sen oxå. Kram

2008-11-05 @ 14:59:48
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Ullen

Halleluja va fint och va duktiga ni är!

2008-11-05 @ 15:20:47
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0