Hej Hopp : )

Trist att vara sjuk. Jag tycker nog lite synd om mig själv om jag ska vara ärlig. Men det verkar ju vara lite förkylningstider överallt. I tidningarna kan man läsa om hur du ska stå emot förkylningen ät si och så antioxidanter och x-tra zink. Det går nog bra för hälsokost affärerna.

 

Fritz är lite rolig han jagar ju som alla katter inte lika frenetiskt som Morgan men dock. Häromdagen hade han fångat en fågel och lagt i sin matskål. Det är då man som djur psykolog funderar kring vad betyder det här ?

  1. Han har käkat samma torrfoder i tre år. Vi köper en 15 kg säck och den säljs bara i kyckling smak. Så visst jag kan förstå att lite långrandigt måste det väl bli. Är det månne en uppmaning till att köpa en annan smak ???
  2. Tyckte han att det var för lite torrfoder i matskålen. Fritz vill att skålen ska vara överfull man får inte se botten då klagar han.
  3. Ville han visa sin lillebror Morgan att rätt plats att lägga infångat byte är i matskålen och inte under mattes och husses sängar...Då får jag tillägga att det har inte fungerat Morgan har ett bedrövligt bordsskick som enligt hans mening alltid ska ske under våra sängar.
  4. Var det helt enkelt en present till matte och husse för att visa oss sin kärlek.
  5. Fritz var helt enkelt inte så hungrig just då utan beslöt sig att spara bytet till senare?

 




Ja det finns en del att spekulera i har ni någon gissning så hör av er.

Kommentarer
Postat av: AnnaL

Ojaaa det är synd om dig som är sjuk!!! Vad det gäller Fritz så tror jag att nummer 1 är det rätta... vem i hela världen vill äta samma mat i tre år... varje mål om dagen??? Annars kan det vara så att Fritz helt enkelt är en konstnärlig katt... Han har gjort ett konstverk:-)

2008-10-10 @ 11:06:03
Postat av: Ullen

ja lite Ernst Billgren över honom helt enkelt... Fy 17...

2008-10-12 @ 16:18:44
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Ullen

3vlig helg

2008-10-18 @ 20:08:09
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Karin Ahlqvist

Han kanske ångrade sitt tilltag att skada fågeln. Så tänkte han att om fågeln åt lite så skulle den bli stark igen. Jag tror Fritz är en katt med ett gott hjärta.

2008-10-19 @ 08:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0