Influensa vaccin.

Sjukdom. Nu är det influensatider och blir du smittad kan du räkna med en ordentlig infektion med feber, huvudvärk, ledvärk och halsont. Influensa behandlas i första hand med vila och rikligt med dryck. Det är även möjligt att vaccinera sig mot influensa i preventivt syfte.

Ja hurra jag klarar mig har varit och vaccinerat mig. Fint att vara lanstingsanställd då det var gratis.

Årets influensasäsong väntas bli värre än normalt. – Troligen är det AH3 som kommer att dominera i år, vilket innebär att den kan bli kraftigare än normalt eftersom den typen inte fanns över huvud taget förra året, säger Annika Linde, statsepidemiolog på Smittskyddsinstitutet. Influensastammen AH3 ger i genomsnitt fem dagars sjukdom och är den influensatyp som orsakar störst dödlighet bland gamla och sjuka. I mitten av oktober börjar landstingen erbjuda vaccinering av gamla och personer i riskgrupper.

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Bra ide´ ja ska oxå vaccinera mig. Trött tvåbarns mor som jag är... Bra att den är gratis. Gratis är ju trots allt godast, fast spruta är ju allt annat än gott förstås...

2008-10-22 @ 21:25:58
Postat av: Malin

Jag ringde hälsan och arbetslivet men vi får inga sprutor... Synd.

2008-10-23 @ 12:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0