Rullgardiner.




Nu har vi beställt rullgardiner till allrummet på övervåningen. De blir inte röda som här på bilden utan svarta, väldigt sobert... :-). Det lätta randiga tyget är förenat i två lager och det ger en alldeles unik effekt. Jag kan styra ljusinsläpet genom att öppna eller stänga väven precis så mycket som jag önskar. Det var 4-5 veckors leveranstid men den som vänta på något gott..
Vi har inte haft någon tur med rullgardinerna till Claras rum. Det två första som jag kom hem med var trasiga i förpackningen. Kvittot hade jag naturligtvis slängt. Så åkte jag och Clara ner till Åhlen´s i tisdags och nu idag när vi skulle montera upp dem så var det ett hål i den ena.  Jag blev alldeles matt. Claes åkte ner till Åhlen´s igen utan kvitto och reklamerade.  Kvinnan vid disken muttrade och såg inget hål, men Claes avgjorde genom att säga att det syns väldigt tydligt när gardinen hänger mot fönstret. Att ha mage att stå och kommentera när kunden gjort två resor och fått tre trasiga rullgardiner av fyra möjliga...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0