Bland bullar och barn

Så var klockan 19 igen. Friden har lagt sig och Clara sover för natten. En skön känsla av tillfredställelse fyller mig kan det vara alla mina nybakade kanelbullar eller bara det att livet är allmänt underbart. Clara har varit snuvig ett par dagar men det börjar bli bättre. I bland undrade jag vem som led mest av att se snoret rinna jag eller Clara. Hon jollrade inte glatt precis av att bli torkad under näsan.  Idag var det mammaträffarna som drog igång igen. Vi har haft en litet uppehåll nu under sommaren.  Det var kul att se alla barnen krypa omkring på golvet med allt vad det innebar. Clara var nöjd och stoppade som vanligt det hon kom åt in i munnen.
När jag bakade kanelbullar nu på eftermiddagen så kröp hon till kattmaten och grävde ner fingrarna bland kulorna och tja in i munnen. Nu står kattmaten på säker plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0