Hårt arbete för hemmansägaren i helgen



I de sista skälvande timmarna av min semester tittar solen fram och möjliggör effektivt utomhusarbete som inkluderar vistelse på taket samt målning.  I helgen har det således varit fullt pådrag. Vindskivorna på norrsidan är bytta och skorstenen är målad. Calle var uppe idag och hjälpte till att hänga upp vindskivorna ty ensam låter sig vindskivorna endast upphängas med stor svårighet. Tack Calle en proffsig insats, det är alltför sällan jag får uppleva sådant ;-).
I fredags upptäckte jag dessutom att rökgasröret som går från öppna spisen, genom väggen och in i skorstenen var helt sönderrostat. Jag svor tyst inombords vid denna sorgliga anblick. Var skaffar man ett sådant rör månne?

Nåväl, i förra inlägget berättade jag om stundande rävjakt och tävling. Jag kan kort meddela att jag reducerade rävstammen i Ulvestorp med en individ förra lördagen. Beträffande kuljaktstigen i Obbhult så gick det halvbra. Jag sköt  bort mig på två stationer, tappade 22 poäng totalt (118/140) och slutade på 18:e plats (163 skyttar). Det blåste mycket och var svårskjutet. Bäste man sköt 131 p så det var inga superresultat överlag. En riktigt rolig dag var det i alla fall.

I morgon börjar allvaret igen efter 5 veckors semester så det blir till att kliva ur kuvösen och börjar leverera igen. Det ska faktiskt bli kul att köra igång. Det har jag nog aldrig känt, men den här hösten har mycket spännande att bjuda på så den klassiska jobbångesten ligger - i vart fall i skrivandets stund - på en ganska låg nivå.

//Claes

Kommentarer
Postat av: Anna

Det blev fint. Ni jobbade på bra där grabbar. /Anna

2009-08-11 @ 16:43:56
URL: http://annaisandared.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0