Jaktsäsongen har börjat



Äntligen första augusti! Det betyder premiär för räv och grävling så ikväll ska jag ut och locka på Sluge Mickel så får vi se. Jag har övat med harpipan så att Anna nästan blivit tokig. Jag är dock inte helt nöjd med  lätet ännu så det kan hända att jag struntar i harpipan och kör muspip istället. Jag har två bra ställen att välja mellan - vindriktningen får avgöra vilket jag börjar med. Hur som helst så ska det bli grymt skönt att komma ut i skogen ett par timmar i alla fall - räv eller ej.
I morgon bär det av till Obbhult (Varberg) för jaktfältskjutning och det ska bli grymt kul. Det är ju en bit att åka, men det är det värt.
Nu är det bara lite drygt två  veckor kvar till bockpremiären och sen rullar det på. En härlig tid vi går till mötes :-)

//Claes

Kommentarer
Postat av: Ullen

Så intressant... gäsp

2009-08-02 @ 13:47:58
Postat av: Anonym

Hej! Va kul att du skriver i bloggen! Magnus läste med intresse . "I jakt-nördar emellan"! / Malin

2009-08-02 @ 21:20:59
Postat av: Anonym

Glömde säga... Snygg bild!

2009-08-02 @ 21:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0