Sandared

Så var vi hemma igen den lilla minisemestern var över. Vi hade jättetrevligt på bröllopet och Clara busade i stugan med "Moffa" .



När jag gick hem från kalaset senare på kvällen såg jag flera paddor i allafall så trodde jag att det var paddor. Men senare så läste jag en artikel om käringön och deras unika djurliv.

De   flesta som gästat vår ö har vid något tillfälle träffat på den speciella grodan, mera bestämt den lilla stinkpaddan, som man oftast hittar i eller i närheten av en centralt belägen branddamm. Då ni hittar den - visa den stor respekt - för detta är sannerligen inte vilken ”groda” som helst. Den är nämligen presenterad i en helt egen doktorsav­handling vid Göteborgs universitet. För övrigt kan sägas att den är inte överdrivet sällskaplig - om man nu kan begära det av en groda. Man når lättast kontakt efter skymningen. Lycka till!  Ja så det var en stinkpadda jag fick äran av att träffa. Mötet verkade inte vara ömsesidigt för stinkpaddan hoppade i väg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0