Årets sista och vackraste dag

Nyårsafton tjugolaxnio och sista dagen på nollnoll-talet. Helt otroligt att det var tio år sedan man satt lätt vinfryntlig och med kännarmin gaggade med kompisarna om milleniebugg, stängningen av Barsebäck, EMU, skolmassakern i Columbine och att Ford köpt Volvo PV för i runda slängar 50 mdr pengar! Ett stycke svensk industrihistoria försvinner, eller vad?! Skulle skiten flyttas utomlands? Vi mindes ju alla när Arendalsvarvet föll 1988 och horder med arbetslösa drog genom Göteborgs gator. Åtminstone var det någon som med säkerhet sett en avsigkommen stackare nere på Café Rôva på Järntorget som sluddrat något om att han jobbade på Varvet. Nja, så illa trodde väl ingen att det skulle bli. DOTCOM-bubblan höll på att blåsas upp för fullt, '90-talets Grilljannar (sedermera Stekarna) drack skumpa som aldrig förr och folk surfade på lika glatt och planlöst på internet trots Uusmanns profetia om motsatsen. Nya tider - Nya möjligheter. Nytt millennium för fan, allt låg framför oss!!
31:a december 1999 ja... då hade jag och Anna precis flyttat till Lotsgatan i Majorna och jag skulle börja på Chalmers efter nyår. Sedan dess har det rullat på uppåt och fram till den höga ställning i som man numera har i samhället.  Ett och annat mollackord har man slagit på spelet, men för det mesta har det varit stämt i dur får jag säga!

Årets vackraste dag vädermässigt vågar jag nog påstå; 20 cm snö, gnistrande kallt, klar himmel och solsken. Det är som en tavla av Jenny Nyström. Jag kunde inte låta bli att ta ett par bilder på kåken.






Rent tekniskt är min pappaledighet över nu! Blandade känslor där, skönt att komma igång och jobba igen, men det har varit extremt fint och mysigt att kunna vara med Clara så mycket jag har velat. Svårt att sätta fingret på något speciellt med hennes utveckling för jag har inget "fingerprint" - som man säger - på hur hon var i början av november, men rakt över så har det hänt jättemycket och idag så går hon jättebra och pratar mycket (på sitt egna språk) och hon klättrar! Hon klättar på allting så man får ju hålla ett öga på henne för hennes konsekvenstänkande är definitivt inte välutvecklat! Det bästa varje dag att ta upp henne ur sin säng när hon vaknar på kl. 7 morgonen; Den lilla, glada människan som ler och skrattar och sträcker upp armarna och vill bli upplockad. Magiskt!

Jaha, detta är sista blogginlägget för i år kära läsare så ha en riktigt trevlig kväll- som flickan sa- så hörs vi igen på andra sidan.

Gott slut och gott nytt!

//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0