Farbror Melker

...hade det det lite jobbigt emellanåt också. Skruttan har börjat med en ny grej  när hon äter - jag kallar den "kattfisken" för hon biter tag med framgaddarna (hon har ju inga andra förresten) i skeden och håller stenhårt. Varenda sked måste således bändas loss ur truten på henne. Clara tycker det är toppen att kunna bidra till mer interaktion med pappa under måltiderna än att bara gapa, tugga och svälja.



I pedagogiken ingår ju också att låta Clara äta själv. En del kommer in i munnen, men jag kan väl säga att när vi renoverar köket nästa gång så blir det helkaklat med golvbrunn! Hur som helst, lite slabbande ingår ju i showen och Clara levererar verkligen. Hon skojar till det ett par gånger genom att kasta skeden med mat på pappa. Kanon!

Nåväl, kul att jag kan glädja henne och jag antar att det var lite payback också för jag roade mig kungligt på hennes bekostnad häromdagen då hon fick gestalta Ringaren i Notre Dame ett slag. Haha, det är humor!





Vi var nere på BVC förut idag och gjorde tolvmånaderskontrollen och Clara  fick sin andra "gresaspruta". Jag hoppas att hon inte får feber. Första sprutan märktes inte så vi håller tummarna.

//C


Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ahahahaha

2009-12-11 @ 15:49:24
Postat av: Anonym

Hon är så underbar. Matkortet är en kopia av Classe.

2009-12-12 @ 21:08:36
Postat av: Emma i Backabo

Hahahahha! Guuud vad jag skrattar! Sicka roliga inlägg och kanonbra bilder med fyndig bildtext. Underbart! Ringaren i Notredam, hihhi. :)

2009-12-19 @ 18:40:00
Postat av: Maja

Haha gud så söt hon var med skeden i munnen:P

2009-12-19 @ 19:29:40
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Rösta i min blogg, vem som bär klänningen bäst!! :)

2009-12-19 @ 19:32:18
URL: http://beno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0