Fredagsmys

Så där ja, nu är en stenhård 3½ dagars vecka avverkad. Det är en allmänt utbredd missuppfattning att arbetsbelastningen står i proportion till arbetsveckas längd. Helt fel, förhållandet är omvänt proportionerligt då man ska leverera fem dagars arbete på 4, 3½ eller vad det nu är. Ser fram emot 2010 då man har många lugna, femdagars veckor och då förväntningarna står i proportion till tillgänglig tid!
Nåväl nu är jag hemma och kan leka med Clara innan hon ska lägga sig. Vi åkte rutschkana och lekte med hennes Bobbycar. Hon gillar att sitta på den och blir dragen eller knuffad runt och försöker sig på att krydda det hela med lite lowrider stil. Hon flabbar och kör sina bästa partytricks. Grymt kul!




Jag har brassat ihop en lite en fredagsmysmåltid till mig och Anna bestående av rödvinsmarinerad rådjurssadel, råstekt potatis och färsk sparris. Allt detta att sköljas ner med en halvtorr spätlese... japp så fick jag sagt det också haha ;-). Så där ja, nu är det bara att hugga in som Djingis Kahn brukade säga.

Bilden nedan blir lite malplacerad i sammanhanget, men jag gillar den så mycket att den bara måste in- Anna fotade en liten fjoling som stod och åt precis nere vid tomtgränsen härom dagen. Vacker bild på den lille raggige besten.



Trevlig älg!

//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0