Stoneface i pulkabacken

Idag var jag och Clara uppe  Vårgårda en sväng och vi passade på att sticka bort till Kesbergsbacken för att åka lite pulka. Lite nostalgi var det för Pappa Claes var det också för det var väl på en gympalektion 1985 som man klämde lagg där senast. Tyckte mig se en gammal flamma från skoltiden där också, men svårt att bedöma så här dryga 20 år efteråt...
Nåväl, jag och Clara spetade upp i pulkabacken och blåste iväg ner. Grymt kul måste jag säga, men Clara behöll sitt stoneface och det var svårt att säga om hon tyckte det var kul eller läskigt. Sannolikt en blandning av båda för hon hoade lite  på vägen ner "ouuueehhh ueeeehhh  eeeöööhhhh aahhh" lät det. Det påminde stundtals om Shane MacGowan (The Pogues). Vi körde hårt ett tag och när vi tröttnat så drog vi till "Snabbe Gert" och köpte halvspecial och sedan hälsade vi på farfar. En toppeneftermiddag!



I morgon är det dags att börjar jobba igen. Det ska bli kul att komma igång och jag räknar med att den känslan sitter i minst till lunch...

//C

Kommentarer
Postat av: Anonym

Precis sån var hon när vi åkte oxå, stoneface i pulkabacken! Inte lätt att imponera på den tjejen!Hon är för go!

2010-01-06 @ 21:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0