Tidiga vårbestyr och Clara klipper gräset

En fin fin dag för att vara ute och plira i solljuset, sniffa i vinden och konstatera att våren är på gång! Jag och Clara var nere vid hennes lekplats och filurade lite. Clara satte igång att gunga och åka rutschkana och jag fick ett ryck och kuperade sälgen som står på baksidan och tjänstgör som fågelbordsträd. Vi höll på i över en timma därute och sedan såg jag att Clara var på väg upp mot och runt garaget. Jag fortsatte med mitt och när jag kom upp och började ropa efter henne så kommer hon ut från slussen och berättar att hon gått in. Hon förklarade att hon var alldeles genomblöt, att hon frös och underströk detta genom att huttra teatraliskt. Klok unge som går in själv när hon fryser.  På eftermiddagen- efter ett par timmars jobbjobb- tänkte jag koppla av med att skjuta plink en stund, en syssla som skärper sinnets spänst och gör handen stadig. Clara zoomade direkt in att jag var på väg ut och kastade sig i motsatt riktning- mot slussen- för att dra på sig ytterkläderna för hon ville åsså gå uuuuut!! Jaja, det blev inte så mycket skjutet, inte tillrådigt när det finns en tvååring lös på ägorna. Vi gick ner och gungade lite, åkte rutschkana och klättrade på klätterväggen. Riktigt kul och Clara kraxade av skratt och var allmänt i god form. Jag gick in efter ett tag medan Clara fortfarande var kvar ute. Efter 10-15 minuter tittar jag ut och ser att hon har lyckats släpa fram sin gräsklippare. Den susade hon runt med i snön med katten Fritz som en tjock hoppgroda efter. Gräsklippning redan i mars...



Nu har dagen gått över i kväll och i skrivandets stund så sitter jag och lyssnar på BTO, Kanas, Uffe Lundell mfl. på Spotify medan Grodan tittar på Nicke Nyfiken. Gôtt flow nu.

Trevlig lördagskväll!

//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0